DIRECT CONTACT

020 – 555 5961

Stel je vraag

App je vraag

Zoek op school

Wijklocaties
Chat direct online

Informatiemanager bij Stichting Ouder- en Kindteams Amsterdam

Ouder- en Kindteams Amsterdam is op zoek naar een informatiemanager voor 32/36 uur per week!

 

 

Wie ben jij?

Jij bent een professionele , analytische collega die initiatief toont en goed kan samenwerken in een dynamische omgeving. Je maakt nieuwe informatie en werkwijzen snel eigen, hebt de nodige lef en sensitiviteit. Je werkt zelfstandig en planmatig en hebt ervaring met business intelligence tools en kennis van gegevensbeheer en verwerking. Je vindt het leuk om op zoek te gaan naar betekenisvolle cijfers en verhalen die bijdragen aan versterking van de ondersteuning van jongeren, kinderen en gezinnen.

 

Wat ga je doen?

Elk jaar leggen we schriftelijk verantwoording af aan ouders/kinderen die we ondersteunen, onszelf, de samenwerkingspartners en de opdrachtgever (gemeente) met de prestatiedialoog. Als informatiemanager ben je verantwoordelijk voor de cijfers van de prestatiedialoog en ga je op zoek naar het verhaal achter de cijfers. Je stuurt op een juiste en tijdige informatievoorziening richting teams, de directie en gemeente. Aan de voorkant zorg je voor inventarisatie van de informatiebehoefte en vertaal je deze naar bruikbare en heldere managementinformatie. Je hebt ook een belangrijke taak in de duiding en verklaring van de cijfers, het verhaal achter de cijfers. Ook zal er met regelmaat om tussentijdse rapportages worden gevraagd waarin je samen met de directie, teamleiders en projectleiders analyses maakt op de cijfers en eventuele bijsturingsacties monitort.

 

Daarnaast overzie je de verschillende informatiestromen en –systemen waar het OKT gebruik van maakt en bevorder je de samenhang en de aansluiting tussen bedrijfsprocessen en de informatiestromen en –systemen. Dit vraagt inzicht in de verschillende registratiesystemen van cliëntregistratie (dossiervoering, trainingen, klachten, incidenten, tevredenheid), financiën, planning & control en personeel. Je legt verbanden en maakt analyses van de data uit verschillende systemen. Vanuit die rol ben je ook verantwoordelijk voor het beheer van het informatie- en gegevensmanagement en fungeer je als schakel tussen de informatie en registratiebehoefte in de teams en functioneel beheer die wijzigingen doorvoert in registratiesystemen. OKT is deze zomer overgegaan naar een nieuwe registratiesysteem voor jeugdhulp, dat betekent dat er nog veel ontwikkelwerk te verrichten is.

 

Ten slotte heb je ook een opdracht in de innovatie en doorontwikkeling door relevante nieuwe informatiebronnen aan te boren, denk je mee op de onderzoeksagenda en ontwikkel je nieuwe initiatieven voor verdere analyses zowel op team niveau als binnen het gehele OKT en in vergelijking tot relevante organisaties/grootstedelijke gebieden.

 

Waar ga je dat doen?
Ouder- en Kindteams bestaande uit 22 wijkteams, een VO-team en een ondersteunend team en is verantwoordelijk voor de uitvoering van preventieve publieke gezondheidszorg (basispakket jeugdgezondheidszorg), preventie, opvoed- en opgroeiondersteuning en jeugdhulp.

 

“Wij helpen kinderen en jongeren om gezond en veilig op te groeien en zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Dat doen we samen met hen, hun ouders en omgeving, daar waar zij zijn. Wij doen wat nodig is, zodat kinderen, jongeren en hun ouders grip houden of krijgen op hun leven. Wij streven naar gelijke kansen voor alle kinderen en jongeren. Wij spannen ons daarom extra in voor de wijken en gezinnen die ondersteuning of jeugdhulp het meest nodig hebben.”

 

Wat bieden wij?

  • Wij zijn een platte organisatie met een informele cultuur en veel ruimte voor autonomie en ontwikkeling;
  • Je werkt voor een organisatie met een gemeenschappelijk maatschappelijk doel;
  • Jaarlijks krijg jij een leerbudget ter waarde van € 1.200,- (o.b.v. 36 uur);
  • Je krijgt een jaarcontract, daarna is er de mogelijkheid tot een vast contract;
  • Je salaris valt in schaal 10 van de cao Jeugdzorg;
  • Naast een eindejaarsuitkering, vakantiegeld en 200 uur verlof (o.b.v. 36 uur per week), ontvang je een goede pensioenvoorziening, reiskostenvergoeding en een tegemoetkoming in de premie zorgverzekering;
  • Je krijgt de beschikking over een laptop en een telefoon;
  • Op elke locatie staat een Swapfiets die jij kan gebruiken.

 

Wat breng jij mee?

  • Je bent een analytische denker, op WO-niveau, die pro-actief te werk gaat en anticipeert op ontwikkelingen;
  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met PowerBI;
  • Je hebt een passie voor informatiemanagement van de business inclusief productie, formatie en de ‘zachte’ performance;
  • Je hebt een onderzoekende houding en interesse  in het in kaart brengen en verbinden van maatschappelijke ontwikkelingen in wijken, stedelijk en landelijk met de performance en het ontwikkelen van alternatieve en kwalitatieve indicatoren;
  • Je bent een sparringpartner van directe collega’s en teamleiders vanuit jouw vakkennis, open informele persoonlijkheid en sociale antenne spart met de business (en ondersteunt teams in het voeren van gesprekken en interpretatie van cijfers).

 

Bij Ouder- en Kindteams Amsterdam

  • is het motto: we doen wat nodig is, soms over de grenzen van het eigen werk heen;
  • zijn de kernwaarden: laagdrempelig, aansluiten en versterken;
  • is veel ruimte voor initiatief.

De Ouder- en Kindteams streeft ernaar een organisatie te zijn waarin iedereen zich welkom en thuis voelt. Hoe inclusiever we zijn, hoe beter we kunnen aansluiten bij alle kinderen en gezinnen in Amsterdam. We streven daarom naar een personeelsbestand met een mooie mix van achtergronden en perspectieven, als een goede afspiegeling van de superdiverse stad Amsterdam.

 

Nog vragen?
Voor vragen over deze functie kun je terecht bij Marc Kok, collega informatiemanager.  Hij is bereikbaar op telefoonnummer 06 – 40499514.  Informatie over de Ouder- en Kindteams Amsterdam kun je vinden op de website: https://oktamsterdam.nl/

 

Interesse?
Je motivatie en curriculum vitae kun je tot en met 20 augustus 2021 sturen naar vacature@oktamsterdam.nl onder vermelding van ‘informatiemanager’ in het onderwerp.

 

De 1e ronde gesprekken vinden plaats op maandag 30 augustus en de 2e ronde op vrijdag 10 september.

 

Het inwinnen van referenties en het overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) behoren tot onze standaard selectieprocedure.